قیمت ایمپلنت دندان و مزایای آن

قیمت ایمپلنت دندان به عوامل زیادی بستگی دارد، از جمله نوع کاشت، دندانپزشکی که این روش را انجام می‌دهد، محل انجام جراحی کاشت، مواد استفاده شده و میزان بیمه دندانی شما. اگرچه ایمپلنت‌ها نسبت به سایر گزینه‌های جایگزینی دندان (مانند پروتز و بریج) کمی گران‌تر هستند، اما معمولا دوام بیشتری دارند و ماندگارترند.


قیمت گذاری در هر مورد متفاوت است، بسته به عوامل ذکر شده، هزینه هر دندان ایمپلنت دندان می‌تواند متغیر باشد. بیمارانی که ترمیم کامل دهان با ایمپلنت را به عنوان جایگزینی برای پروتز (برای جایگزینی همه یا بیشتر دندان‌ها) در نظر می‌گیرند، باید انتظار برآورد هزینه‌ای زیادتر را داشته باشند. به عنوان مثال، ترمیم قوس کامل با ایمپلنت هزینه زیادتری دارد. بنابراین تعویض تمام دهان هم قیمت ایمپلنت گذاری را افزایش می‌دهد.


اگر درمان تحت پوشش طرح بیمه شما نیست یا اگر بیمه ندارید، ممکن است بتوانید از خدمات یک شرکت تامین مالی شخص ثالث استفاده کنید. کاندیداهای واجد شرایط می‌توانند با یک شرکت تامین مالی همکاری کنند تا یک برنامه پرداخت ماهانه که به بهترین وجه متناسب با بودجه آنها باشد، تهیه کنند.



با توجه به هزینه، مهم است که ارزیابی قیمت را در محل زندگی‌تان انجام دهید. اما به خاطر داشته باشید که هزینه نباید تنها عامل انتخاب دندانپزشک ایمپلنت باشد. ممکن است متوجه شوید که ارزان ترین گزینه محل زندگی شما اطلاعات چندانی درباره ایمپلنت دندان و روش های آن نداشته باشد. پس اول از همه چیز مشورت کنید و با دندانپزشکان و تیم های آنها ملاقات کنید تا بتوانید بهترین حس را به دست بیاورید که کدام عمل برای همه نیازهای شما مناسب و جوابگو است.


همچنین، به خاطر داشته باشید که اگرچه ایمپلنت ممکن است با قیمت بالاتری همراه باشد، اما مزایایی دارد که می‌تواند در دراز مدت آنها را به یک گزینه ترمیمی اقتصادی‌تر تبدیل کند.


مزایای ایمپلنت‌های دندانی


ایمپلنت‌های دندانی قوی‌تر و بادوام‌تر از نمونه‌های ترمیمی خود هستند، مانند تاج‌ها و بریج‌هایی که در جای خود سیمان شده‌اند یا پروتزهایی که قابل جابجایی هستند.


ایمپلنت یک راه حل دائمی برای از دست دادن دندان ارائه می‌دهد. هنگامی که برای حمایت از یک بریج یا تاج دندان استفاده می‌شود، زیرا چندین دندان از دست رفته است، نشان دهنده یک پایه مقاوم در برابر حفره و پایه پایدار برای این ترمیم‌ها هستند. اگرچه گزینه‌های ترمیمی زیادی برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته وجود دارد، اما هیچ کدام از نظر عملکردی موثر و بادوام نیستند.


پریودنتیست ها، جراحان دهان و گاهی اوقات پزشکان عمومی آموزش دیده عمل جراحی ایمپلنت را خود انجام می‌دهند.

منبع خبر :