صرفه جویی در مصرف، شرط ثبات و پایداری شبکه گاز کشور

صرفه جویی در مصرف، شرط ثبات و پایداری شبکه گاز کشور

کارشناس مرکز کنترل گاز کشور گفت هموطنان با صرفه جویی در مصرف گاز و استفاده از دمای ۱۸ تا ۲۱ درجه در منزل به ثبات و پایداری شبکه کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، کارشناس مرکز کنترل گاز کشور در ارتباط زنده تصویری با بخش خبری ۲۱، به پرسش ها در خصوص وضعیت گاز کشور پاسخ داد.

سؤال: برای اطلاع از آخرین وضعیت گاز در کشور گفتگو می‌کنم با کارشناس مرکز کنترل گاز؛ هم اکنون بفرمایید که مصرف گاز در کشور به چه عددی رسیده و با چه راهکاری می‌توانیم در کاهش مصرف اثرگذار باشیم؟ آقای ایزدبخش کارشناس مرکز کنترل گاز کشور: طی روز سه شنبه مصارف در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیر عمده حدود ۶۴۳ میلیون متر مکعب بوده برای امروز هم که در ساعت‌های انتهایی آن هستیم پیش بینی می‌شود که مصرف در همین حدود باقی بماند در واقع این مقدار مصرف حدود ۷۵ درصد از گاز تولیدی کشور هست که نسبت به روز گذشته یک درصد و نسبت به ابتدای ماه حدود ۱۴ درصد افزایش مصرف را داشتیم. در حال حاضر استان تهران با حدود ۱۳۰ میلیون مترمکعب رتبه اول را دارد و بعد از آن استان خراسان رضوی در حدود ۵۵ میلیون، استان اصفهان در حدود ۴۴ میلیون و آذربایجان شرقی در حدود ۴۰ میلیون متر مکعب مصرف در این بخش داشتند. همانطور که ملاحظه می‌کنید در واقع پیک مصرف در ابتدای هفته جاری را پشت سر گذراندیم و وارد یک دمای متعادلی شدیم که حدس می‌زنیم در چند روز آینده مصرف ثابت بماند، ما در اواسط هفته آینده مجدداً یک کاهش دمایی داریم و افزایش مصرف را پیش بینی می‌کنیم. در حال حاضر ما حداکثر تولید را داریم و همچنین حداکثر انتقال، در بخش توزیع هم ما حداکثر توزیع را داریم، ولی این در واقع منوط به این هست که هموطنان عزیز در واقع در صرفه جویی در مصرف گاز و استفاده از دمای ۱۸ تا ۲۱ درجه در منزل در واقع به ثبات شبکه و پایداری آن کمک کنند.

منبع خبر : iribnews.ir