خسارت ۵۰۰ واحد مسکونی در زمین لرزه آذربایجان غربی

خسارت ۵۰۰ واحد مسکونی در زمین لرزه آذربایجان غربی

در پی وقوع زلزله در آذربایجان غربی،۱۲۱ نفر مصدوم شدند که حدود ۲۰ نفر آنان در بیمارستان‌ها بستری هستند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در پی وقوع زلزله ظهر امروز در آذربایجان غربی، به منظور اطلاع از آخرین وضعیت زلزله زدگان خبرنگار در ارتباط تصویری زنده به تشریح اوضاع پرداخت و به پرسش ها پاسخ داد.

سؤال: زلزله‌ای به بزرگی پنج و چهار دهم ریشتر ظهر امروز (۴ شنبه بیست و هشتم دی) شهرستان خوی در بخش مرکزی آذربایجان غربی را لرزاند، برای اطلاع بیشتر از جزئیات این زمین لرزه ارتباط ما با خبرنگارمان آقای محبوبی برقرار شده، لطفاً از آخرین وضع امداد به زلزله زدگان برای ما بگویید.

آقای محبوبی خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما از خوی، آذربایجان غربی در ارتباط تصویری زنده با این بخش خبری گفت: از همان ساعت اولیه وقوع زمین لرزه، ستاد بحران در شهرستان تشکیل و گروه‌های امدادی در مناطق زلزله زده حضور یافتند که این زمین لرزه در واقع شهر فیرورق و ۱۵ روستای اطراف آن را تحت تأثیر خود قرار داده و در این زمین لرزه ۵۰۰ واحد مسکونی بین ۲۰ تا ۸۰ درصد خسارت دیدند. خوشبختانه این زمین لرزه خسارت جانی در پی نداشته، اما ۱۲۱ نفر مصدوم شدند که حدود ۲۰ نفر آنان در بیمارستان‌ها بستری هستند.

سؤال: آقای محبوبی الآن دما در آنجا چقدر است و آیا سرپناه گرم برای مردم در نظر گرفته شده، کسانی که منازلشان تخریب شده مردم چطور می‌خواهند شب را به صبح برسانند با آن دمای هوا؟ آقای محبوبی: الآن دمای هوا در شهرستان خوی ۲ درجه زیر صفر است. گروه‌های امدادی با حضور خود آقای استاندار در حال توزیع اقلام امدادی از جمله چادر و وسایل گرمایشی هستند در روستا‌ها و شهر فیرورق که فکر کنم تا ساعت ۱۲ این اقدامات پایان پذیرد.

منبع خبر : iribnews.ir