تهدید اتحادیه فرانسوی: برق نمایندگان پارلمان را قطع می‌کنیم

تهدید اتحادیه فرانسوی: برق نمایندگان پارلمان را قطع می‌کنیم

در آستانه اعتصاب بزرگ کارکنان حمل‌و‌نقل، آموزش و انرژی در فرانسه، یک اتحادیه فرانسوی تهدید به قطع برق میلیاردر‌ها و نمایندگان پارلمان کرد.

تهدید اتحادیه فرانسوی: برق نمایندگان پارلمان را قطع می‌کنیمبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری رویترز، اتحادیه کنفدراسیون عمومی کار فرانسه تهدید کرده است که برق قانونگذاران و میلیاردر‌ها را قبل از اعتصاب سراسری پنجشنبه قطع خواهد کرد.

فیلیپ مارتینرز، رئیس این اتحادیه می‌گوید: «خوب است اگر برق میلیاردر‌ها را قطع کنیم تا بتوانند برای چند روز خودشان را به جای فرانسوی‌هایی بگذارند که توانایی پرداخت قبضشان را ندارند».

رسانه‌های محلی می‌گویند در روز‌های اخیر، سباستین منسپلیه، یکی دیگر از مسئولان این اتحادیه اخیرا تهدید کرده است که برق دفاتر نمایندگان مجلس را نیز قطع خواهد کرد.

اولیویه وران، سخنگوی دولت در واکنش به این اظهارات می‌گوید تهدید به قطع برق «غیرقابل قبول» است.

کارمندان حوزه‌های حمل‌ونقل، آموزش و انرژی فرانسه روز پنجشنبه دست به اعتصاب خواهند زد و انتظار می‌رود راهپیمایی‌های اعتراضی بزرگی در پاریس و دیگر شهر‌ها برگزار شود. حمل‌ونقل عمومی فرانسه در روز پنجشنبه بیشترین آسیب را متحمل خواهد شد، زیرا بیشتر قطار‌ها و همچنین برخی پرواز‌ها لغو شده‌اند و متروی پاریس نیز به شدت مختل می‌شود.

هفته گذشته در فرانسه یک لایحه پیشنهاد شد که بر اساس آن سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال افزایش می‌یابد. اقدامی که بر اساس نظرسنجی‌ها، اکثریت قریب به اتفاق کارگرانی که در حال حاضر با بحران هزینه‌های زندگی مواجه هستند، با آن مخالف‌اند.

منبع خبر : iribnews.ir