تأکید بر حرکت شورای عالی انقلاب فرهنگی در مسیر تحول

تأکید بر حرکت شورای عالی انقلاب فرهنگی در مسیر تحول

رئیس جمهور گفت: رهبر معظم انقلاب، همواره از شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی، توقع راهبری یک تحول فرهنگی عمیق را داشته‌اند و انتظار می‌رود دبیر جدید شورا با همکاری سایر اعضا، گام واقعی در مسیر ایجاد تحول فرهنگی بردارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقای رئیسی، امروز سه‌شنبه در نشست شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی، به مناسبت انتصاب دبیر جدید آن، اظهار داشت: جایگاه و مأموریت‌های این شورا برای هدایت فرهنگی، بسیار مهم و خطیر است.

رئیس جمهور با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب، همواره از این شورا توقع راهبری یک تحول فرهنگی عمیق را داشته‌اند، تصریح کرد: شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی، علاوه بر سیاست‌گذاری و نظارت بر اجرای سیاست‌ها، باید در جایگاه قرارگاه فرهنگی، ایفای نقش کند.

رئیس شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی، ضمن تشکر از زحمات سعید رضا عاملی، دبیر سابق شورا، با توجه به اعتماد اعضای این شورا به حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه و تأیید رهبر معظم انقلاب و همچنین، سوابق و تجارب علمی و عملی ارزنده عضو و دبیر جدید شورا، گفت: انتظار می‌رود آقای خسروپناه با همراهی و همکاری سایر اعضای حقیقی و حقوقی شورا بتواند با حرکت در مسیر تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، گام واقعی در ایجاد تحول فرهنگی بردارد.

پس از سخنان آقای رئیسی، رأی‌گیری درباره انتصاب دبیر جدید شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی، انجام و با رأی اکثریت اعضا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه به مدت ۴ سال به ریاست دبیرخانه شورا منصوب شد.

اعضای شورا در ادامه نشست امروز سه‌شنبه، به بحث و بررسی درباره سیاست تقویت آموزش عالی و پزشکی کشور با محوریت سرعت در فرایند جذب اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌ها و کاهش زمان آن به ۳ ماه، پرداختند.

بر این اساس، تفویض اختیار تام به هیئت‌های اجرایی جذب دانشگاه‌ها برای جلوگیری از طولانی شدن این فرایند و ایجاد سرخوردگی برای داوطلبان عضویت، بررسی و مقرر شد که موضوع، پس از بررسی دقیق‌تر در کمیته معین، در نشست بعدی شورا نهایی شود.

منبع خبر : iribnews.ir